Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Nekompromisní animovaná jízda, za jehož scénářem stojí například známý komik Seth Rogen, vás prostě složí. Ať tak, či onak. Buďto na vulgární nálož, za kterou schovávají Buchty a klobásy docela chytré metaforické narážky nejen na současný svět, přistoupíte a královsky se pobavíte, nebo vás přehršel sprostot nechá upadnout do mrákot. Každopádně tenhle animák šokuje.

Mě třeba v tom pozitivním slova smyslu. Nejsem člověk, který by se snadno urazil. Všechno to fuckování, kecy o m*dání, sra*kách a podobně mě prostě nerozhodí. Proto jsem se mohl soustředit na to důležité. A to je jednoduchý příběh skýtající především spoustu (podle mě) trefných dloubnutí do všech možných náboženství a konceptu božství všeobecně.

« REKLAMA »

SPFP100

Stačí říct, že ve filmu spolu třeba putuje židovský bagel s muslimským lavašem a základní premisou je, že personifikované potraviny žijí v obchodě, který považují za svůj celý svět a lidé jsou pro ně bozi, kteří je odnášejí na věčnost.

Fuckuji, tedy jsem…

Tenhle fakt (nebo v tradici filmu fuckt?) ve mně vyvolal až jisté postesknutí po tom, že se to s tím odvazem tolik přehánět nemuselo, aby tyhle nuance vynikly. Za všemi těmi peprnými dialogy se schovává skutečně zajímavý a do značné míry i dost chytrý film sám o sobě. Na druhou stranu je evidentní, že takto se již v marketingu dostaly Buchty a klobásy do povědomí mnohem snáz. Což dokazuje i kasovní úspěch v USA.

Mimochodem pro zajímavost ve filmu zazní FUCK nebo jeho modifikace celkem 506x.

Jinak snímek si nejvíc vychutnají zdatní angličtináři, nebo je na něj potřeba prostě vyrazit víckrát. Sice animovaná, ale především ukecaná komedie ledacos v překladu ztrácí, přestože se František Fu(c)ka (tohle jde vážně samo :)) snažil zdatně titulky sestavit na míru českému publiku. Toto každopádně není žádná výtka, spíš jen upozornění.

SPFP105

Samotným tvůrcům je ještě potřeba vyseknout poklonu, kromě za prvotní nápad a jeho velmi slušné rozvíjení, také za provedení. Nemluvím teď o samotné animaci, která za disneyovkami/pixarovkami kvůli mnohem menšímu rozpočtu samozřejmě zaostává, ale o chytrých drobnostech jako třeba, kdy situace v obchodě po „nehodě“ nákupního vozíku vypadá jako nepřehledný válečný masakr. Jsou to tyto okamžiky, společně s dalšími ujetými nápady, které celý film posunují ještě mnohem výš.

Asi jste pochopili, že tohle je hodně netradiční záležitost a radím, jděte se na vlastní oči přesvědčit, jestli vám to sedne, nebo ne. Rozhodně jste podobný film dlouho (možná nikdy) neviděli a dlouho neuvidíte.

S ohledem na to, že prosáklo, že producenti velice špatně platili animátory, se i přes úspěch moc nepočítá ani s dvojkou.

Foto: Oficiální stránky filmu

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »