Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Kouření je dávno out, ale skoncování s ním je pořád stejně těžké. Chuť na cigaretu bývá často silnější než vůle, a tak se vracíme prakticky pořád na začátek.

Modravý obláček dýmu, tenká cigareta mezi prsty a pocit uspokojení provázejí kuřáky pokaždé, když si dopřejí svou oblíbenou neřest. Jenže z neřesti se po čase stává nutkavá potřeba, která nás vyřazuje z běžného provozu. Proto se stále více lidí odhodlává ke skoncování s kouřením, což ale není ani trochu snadné. Podle statistik jen 5 procent kuřáků uspěje a stane se po roce odříkání nekuřáky.

« REKLAMA »

Jak se to dá efektivně zvládnout a účinně zahnat chuť na cigaretu pokaždé, když člověka dostihne jeho potřeba? Jak se dá vytrvat a vášnivému kuřáctví zase nepropadnout? Pomohou následující tipy.

1. Hýbejte se

Snažte se do svého života dostat více pohybu. Kouření a nezdravý životní styl zpomaluje metabolismus, ale pravidelný pohyb může zrychlení metabolismu podpořit. Navíc vám pohyb zmírní stres, který vám přivodí absence krabičky cigaret a nutkavá chuť si zapálit. Najděte si denně alespoň hodinku času, kterou vyplníte plaváním, běháním nebo třeba cvičením v posilovně.

2. Nechoďte do kuřáckých hospod

Zkrátka a dobře se snažte vyhnout všem místům, na nichž byste se mohli s cigaretami setkat. Změňte svou oblíbenou hospodu, pokud je kuřácká. Kuřáci okolo vás vás budou svádět k vyptání cigarety a zapálení si. Snažte se prostě všem riskantním místům vyhnout. Alespoň v akutním období.

beer-1286723_1920

3. Kupte si žvýkačky

Žvýkání totiž prý potlačuje chuť na cigaretu. Takže žvýkejte, jak jen to bude možné. Navíc cena balíčku žvýkaček je oproti krabičce cigaret zanedbatelná. A žvýkačky neškodí zdraví.

4. Zaměstnejte se

Vyplňte svůj volný čas pestrými aktivitami, které vás zaměstnají natolik, že na přemýšlení o tom, jestli máte nebo nemáte chuť na cigaretu vám prostě nezbyde čas.

5. Mějte po ruce záchranu

Ne, že byste s sebou měli nosit jednu pohotovostní cigaretu, to určitě ne. Spíše je vhodné mít u sebe vždy nějakou malou sladkost nebo něco dobrého, co vám chuť na cigaretu nahradí. Možná přiberete, ale budete mít zdravější plíce. A to se vyplatí, ne?

skull-and-crossbones-1418827_1920

6. Omezte alkohol

Alkohol a kouření jdou spolu tak trochu ruku v ruce. Při sklence dobrého pití se totiž velmi snadno zapomíná na nové zásady a předsevzetí, které jste si dali. A tak se snažte nepít tolik, abyste pak museli litovat svého selhání.

7. Šetřete

Odměňujte se za každou cigaretu, kterou jste si odepřeli. Můžete se motivovat například tím, že za každou nezapálenou cigaretu si vhodíte do kasičky určitý obnos. Můžete se pak radovat z úspor, které ušetříte na nakupování kvant krabiček cigaret.

8. Balamuťte se

Pokud vás přepadne silná chuť na cigaretu, běžte si třeba vyčistit zuby. Svěží dech a chuť mentolu vás chuti si zapálit zbaví. A budete mít zdravé zuby!

Foto: Pixabay

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »