Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Patříte k těm, kteří ráno nadšeně vyskočí z postele a rovnou do běžeckých bot? Ano? Tak následující článek není pro vás.

Jestli jste pravým opakem, tak určitě často přemýšlíte, jak to ti blázni dělají a kde berou tolik energie, že jsou schopni ráno cvičit? Říkáte si, že je to pro ně určitě hrozně snadné. S chvilkovým tréninkem se ale můžete sami dostat na jejich úroveň. Pokud si splníte denní sportovní aktivitu ráno, odpadne vám pravidelný stres, kdy přemýšlíte, kam nacpat hodinku běhu nebo posilování, když po práci ještě musíte vyřizovat spoustu dalších věcí. Jak ze sebe udělat ranního sportovce?

« REKLAMA »

1. Připravte si věci večer

Jakmile zazvoní budík, nemusíte ztrácet čas hledáním vhodného běžeckého outfitu nebo rychlé svačiny před cvičením. Nachystejte si oblečení na židli, sbalte si tréninkovou tašku a mějte vše připravené, abyste neměli žádný důvod odkládat alarm. Pokud z posilovny pokračujete rovnou do práce, připravte si večer rovnou i svačinu a oběd.

bread-793852_1920

2. Běžte spát dříve

Jestli hodláte vstávat dříve, musíte ulehnout dříve. Nesnažte se ošidit spánek, to není vaším cílem. Adekvátní spánek je důležitý pro vaše zdraví, dostaňte se proto do postele v rozumnou hodinu, abyste měli dost energie na brzké vstávání. Samozřejmě to bude vyžadovat trochu cviku. Pravděpodobně neusnete v 10 večer, pokud jste zvyklí chodit spát po půlnoci. Snažte se spací čas posunovat zpátky o patnáct až dvacet minut každý den, než se dostanete na požadovanou hodinu.

sleeping-1159279_1920

3. Uzavřete dohodu sami se sebou

Vstávat každý den v nekřesťanskou hodinu, abyste se trápili při cvičení, dá rozhodně zabrat. Než ale odložíte po několikráté alarm, vyzkoušejte tento tip. Dohodněte se sami se sebou, že budete cvičit pouze 10 minut. Jestli se po deseti minutách budete cítit stále unavení, máte povolení vrátit se do postele. Ale je dost možné a velice pravděpodobné, že se vám to nikdy nestane. Jakmile jednou vstanete a donutíte se cvičit, nedovolíte si přestat a dokončíte tak sportovní aktivitu.

training-828764_1920

4. Zvažte domácí posilování

Pokud cesta do posilovny patří k věcem, které vás rozčilují, vyzkoušejte cvičení doma. Ano, je možné si efektivně zacvičit i ve vašem obýváku, aniž byste využívali všechny luxusní výdobytky fitness center. Inspirujte se YouTube videi, najděte si pár jednoduchých cviků na cvičení s vlastním tělem a dejte se do toho. Ušetříte čas, který byste věnovali dopravě a vlastně si tak můžete i o trochu více pospat.

yoga-241609_1920

5. Vytvořte si systém odměn

Ano, jsme stále děti. Pokud za nějakým trápením následuje odměna, jsme většinou ochotni ho podstoupit. Stát se ranním sportovcem vám dá zabrat, ale pokud si za své úsilí nabídnete zajímavou odměnu, nebudete litovat. Nemusíte to být nic velkého, ale i obyčejné sportovní tričko za měsíc úspěšného posilování vám určitě udělá radost.

signs-108062_1920

6. Najděte si sportovního partnera

Máte ve svém sousedství někoho, kdo by se rád přidal k vašemu rannímu výběhu? Anebo víte, že chodí do vaší posilovny člověk, který hledá sparing partnera? Věřte, že je mnohem těžší odkládat vstávání, když víte, že na vás někdo čeká a spoléhá.

push-ups-888024_1280

7. Sdílejte svůj sportovní plán veřejně

Ať už je to Twitter, Facebook anebo sportovní aplikace jako Endomondo či SparkPeople, sdílením svého sportovního plánu veřejně se donutíte jej dodržovat. Požádejte přátele, aby vás hlídali a byli odpovědní za to, jestli jedete podle plánu.

fitness-594143_1920

8. Dejte tomu čas

Nečekejte, že se z vás ze dne na den stane nadšený ranní sportovec. Rozvoj nového zvyku chce nějaký čas. Ať už se o ranní vstávání snažíte týden nebo delší chvíli, vždy přijdou dny, kdy bude téměř nemožné vstát a cvičit. Začněte s ranním cvičením pouze pár dní v týdnu a pomalu z toho udělejte každodenní zvyk.

brokers-781375_1920

Když ráno uslyšíte nevítaný zvuk budíku a přemýšlíte o jeho odložení, vzpomeňte si, jak se cítíte, jakmile docvičíte. Pak si vzpomeňte, jak se cítíte, když ranní aktivitu vynecháte. Staňte se ranním sportovcem, stojí to za to!

Zdroj: Spark People, Pixabay

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »