Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Na špičkovou práci, luxus a slavnostní provedení sázejí lektoři Institutu Paula Bocuse nedaleko Lyonu ve středovýchodní Francii. Tento institut formuje budoucí šéfy těch největších hotelů, velký důraz je kladen na perfekcionalismus.

Mladá žena v bílých rukavicích klidně a slavnostně prostírá stůl. Zářící příbory umístěné na palec od okraje stolu, vidličky směřující dolů, aby bylo vidět znak školy, talíř umístěný v ose záhybu ubrusu. Bernard Ricolleau, ředitel hotelu a učitel v restauraci institutu dbá, aby vše bylo dokonalé. „Není to tak jednoduché, aby všechno leželo na svém místě, aby byl například ubrousek dokonale složen,“ konstatuje.

« REKLAMA »

table-settings-873232_1920

Znát tisíce takových detailů se může zdát v éře „bistronomie„, kdy hosté dávají přednost obsahu talíře před dekorací, zbytečné. Pozornost vůči zákazníkovi však zůstává spolehlivou hodnotou v institutu, který před 25 lety založili „papež gastronomie“ Paul Bocuse a Gérard Pélisson, spoluzakladatel francouzského hotelového gigantu Accor.

Můžete se velmi dobře najíst, ale když nejste dost dobře uvítáni, nestrávili jste v restauraci příjemnou chvíli,“ vysvětluje Michael Bouvier, ředitel dvouhvězdičkové michelinské restaurace La Pyramide ve Vienne jižně od Lyonu. Tato profese má podle něho nepochybně budoucnost.

Ve škole se mají studenti naučit principy fungování hotelů a restaurací, aby jim mohli být dobrými šéfy. Pro pochopení všech principů se ale musí studenti věnovat také úplným základům gastronomie, kterým je například stolničení. „Klavírní virtuóz většinou začíná učením intonace,“ vysvětluje ředitel francouzského institutu Dominique Giraudier.

butler-964007_1920

Vynikající obsluha je součástí rozvoje institutu, který se má do pěti let rozšířit, aniž by však obětoval něco ze své výjimečnosti. Dnes na něm studuje 650 studentů, ze 40 procent cizinců. Nabízí dva směry: kuchyni a hoteliérství. Institut v listopadu zřídil široký prostor vybavený kamerami, které umožňují sledovat chování zákazníků a jejich reakce.

Zdroj: ČTK

Foto: Pixabay.com
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Komentáře obsahující útoky na třetí osoby, linky na externí zdroje (URL) a taky komentáře neobsahující názor k tématu článku nebudou publikovány. Děkujeme za pochopení a přejeme plodné diskuze.

« REKLAMA »